fredag den 25. juni 2010

Det er fredag og der er fodbold ....


VM-fodbold igen igen i fjernsynet - og indrømmet, jeg er ikke den helt store fodbold-fan, så i stedet for har jeg siddet og trevlet nettet igennem på min daglige tur rundt til div. blogs, billeder etc. Jeg faldt over dette billede fordi det bare udstråler sådan en ro og harmoni. Hvor skønt kunne det ikke være med et bibliotek, kun for børn, i huset? Et sted hvor de kan sætte sig i fred og ro og læse om deres yndlingsdyr, se i atlas, høre eventyr eller hvad man nu kan finde på.
Selvfølgelig er det vigtigt at opstille nogle regler på forhånd - eks at der skal være stille, at man skal komme og aflevere de gamle bøger før man får nogle nye etc. - ligesom på et rigtigt bibliotek.
Med en tallerkenrække til bøgerne kunne man også nemt opstille bøgerne efter farveorden, efter tema etc. og dermed lave en sjov udstilling for børnene.
Men hvor fint med et lille hyggehjørne, hvor børnene kan sidde overfor hinanden og snakke, tegne eller bare slappe af med hver sin bog.
Et andet billede, som jeg synes at I skal se er dette her med dørene - måske ikke det mest praktiske i et hus, men mon ikke ungerne ville synes, at det var sjovt med deres egen dør (i eks. den store dør), som de voksne ikke kunne komme ind ad?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar