onsdag den 16. juni 2010

Inspirerende børneværelser ...


Nogle kan bare det der med at indrette og dekorere ... jeg tilhører desværre ikke en af denne udsøgte race, men hold fast, hvor kunne det være rart.
Forleden fald jeg over disse børneværelser på div. blogs og kunne simpelthen ikke nære mig for at give ideerne videre. Jeg synes at inspirationen nærmest mylder ud af disse billeder - kan du lige forestille dig, hvor dejligt og eventyrligt det må være, at være barn (og indehaver) af et af disse værelser??
Tag nu rumværelset for eksempel (ok, det er lavet af arkitekterne fra Studio Aandacht, men alligevel)... Hvor mange vælger lige at male børneværelset mørkt (hmm, måske meget smart, så kan du ikke se nullermændene men kun mærke dem, når de bider dig i haserne)? Men man får jo en helt utrolig autentisk stemning derinde. Bare tag den fantastiske sticker med jordkloden, over den hænger Kartell's "FL/Y" pendel, der fåes i et utal af farver. Stolen du kan se, har vi tilfældigvis i butikken. Den hedder Casalino og er en vaske-ægte retromodel.
Et hyggehjørne kan også være populært i et børneværelse - sådan et stille og roligt hjørne, hvor de kan sidde og slappe af og fordøje dagens indtryk. Tænk engang hvor meget vi andre har brug for at koble af, hvor meget har ungerne så ikke brug for det .... måske hjørnet kan lånes ud(ellers får man måske lov til at sidde i det, når der skal læses godnat-historie?? ;)
Det næste billede er jeg super stolt af. Ikke at det er et billede fra vores hus, men vi har netop selv liiige lavet 2 tavlevægge på børneværelserne, så det er lidt derhen ad. Måske jeg poster billeder ud en dag, hvis jeg får taget nogle gode ...
Dagen inden vi skulle male var der netop kommet tavlelak i flere flotte farver (fandtes ellers kun i sort, grøn og rød - NOT nice hos os, men nu fåes den også i bl.a. blå og pink). Som en ekstra finte malede vi magnetmaling inde under tavlelakken, så der også kunne hænges sjove ting op.
Men sjovt synes de i hvert fald at det er, sådan - helt legalt - at kunne tegne og danne deres egne eventyr og fortællinger på væggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar