torsdag den 10. november 2011

Sebra metalstole - I love them!!!

Kender I det, at man ser noget - eksempelvis i et vindue man går forbi, og man bliver simpelthen forelsket? Sådan helt zzzzziiiiinnnggg, "jeg er rystet i min grundvold", man får hjertebanken, bliver hed i kinderne og så er man paralyseret og kan kun stå og glane? Nå men sådan har jeg det indimellem, når jeg ser nogle særligt fine ting (og jeg synes jo ellers, at jeg ser på rigtig mange lækre ting i løbet af en dag. Men det er en helt særlig følelse, når man finder dén der ting, som man (ubevidst??) altid er på jagt efter.

Præcis sådan havde jeg det, da jeg 1.gang så de skønne metalstole fra Sebra på CPH-messen - jeg var simpelthen solgt!! "Eyecandy" var det første ord, der faldt mig ind, for stolene er virkelig skønne for øjnene med deres delikate udtryk, flotte, finurlige mønstre og skønne glade farver. Jeg har længe søgt efter noget lignende til børneværelset og blev simpelthen så glad, da jeg hørte, at Sebra overvejede at lave stole. Sebra plejer altid at være uhyre grundige med deres ting og man kan være sikker på, at tingene er testede og i orden. Eksempelvis er der gennemsigtige plastic-duppe-ditter under stolenes ben, så metalbenene ikkeskraber hen over gulvet og laver mærker. Udover det helt basale, der selvfølgelig skal være i orden, er Sebra også ekstrem gode til at lave æstetiske ting, der harmonerer skønt med hinanden og omgivelserne. Så mon ikke stolene kommer til at passe ind i de fleste hjem/børneværelser.
Sebra's metalstole er lavet i pulverlakeret metal, som gør stolene stabile og rimelig lette og holdbare (De vejer henholdvis 4 og 8 kg). Måske kender du kvaliteten fra Hay's skønne Hee stole - de minder i hvert fald meget om hinanden i materialet??
Jeg synes, at det er helt super, at stolene findes i store og små udgaver. De små er til de mindre børn (fra ca. 2-6 år) og de store kan både voksne og de større børn passe. Kan godt lide, at der er lidt kontinuitet i hjemmet, så møblerne og farverne går igen flere steder i hjemmet. Det skaber lidt mere sammenhæng i hele boligen og børnene kan somregel godt lide at have "små voksen-ting".
Stolene er lige kommet frem, men er allerede blevet godt modtaget, så mon ikke vi ser meget mere i samme stil fra Sebra i løbet af de næste år? Selvom de lige er kommet på markedet kan jeg ikke lade være med at tænke, at der er "klassiker"-potentiale i denne stol, fordi den er så vel designet og gennemført.
Hvor cool kunne det ikke være med en ny dansk børne-klassiker?
Hvis du følger med inde på vores Facebook-side kan du lige nu være med i en konkurrence om 1 stk. junior stol i valgfri farve. Du skal bare vise os, hvor i dit hjem stolen evt. skal stå. Konkurrencen slutter søndag d. 13.nov kl 21.30.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar