onsdag den 28. december 2011

Sofie Børsting - kan man elske streger??

For ikke så forfærdelig lang tid siden faldt jeg over Sofie Børstings skønne streg-tegninger og blev forelsket øjeblikkeligt. Sikke farver og motiver.

Jeg blev næsten helt hypnotiseret af de flotte streger, skønne fugle og friske farver. Netop farverne tiltaler mig helt vildt, da de har knald på uden at være alt for prangende. Normalt er jeg jo til ping-pang farver, men måske er jeg ved at blive gammel, få vinter-blues eller hvad ved jeg - for for tiden finder jeg helt fred ved at se på noget enkelt og med enkelte, delikate farver. Kan godt lide dén der følelse af, at noget er specielt udvalgt og velovervejet, uden at det ser for stilistisk og minutiøst ud.
Og netop Sofie Børstings tegninger giver virkelig udtryk af at være velovervejet og gennemtænkt med de mange flotte detaljer og farver. Prøv engang at zoom ind (eller gå helt tæt på, hvis du er den lykkelige indehaver af et print) og læg mærke til de helt små linjer. Utroligt ik??
Printene er lavet ud fra rigtig illustrationer og er trykt på mat papir med mange farvepigmenter, så farverne fremstår flotte og fulde af liv. Vi har taget næsten alle tegninger hjem, da det simpelthen var umuligt at vælge. Der er så mange fine at vælge imellem, hver med deres detalje. Hvad med den skøre dansende fugl (ser næsten lidt fuld ud ik??), de smukke giraffer, den søde løve, træet med en masse (fugle-)liv, den smukke blå diamant (som egentlig er et bjerg) eller min yndling - den fantastiske, uimodståelige påfugl.
Jeg kunne nemt forestille mig et par stykker sammen - indrammet - på en hvid væg. Super flot med et miks af forskellige størrelser/formater sammen med eks. andre illustrationer eller familiebilleder.Og mest af alt: de er ikke kun helt igennem fantastiske på et børneværelse - de falder også flot ind til resten af boligen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar