søndag den 17. juli 2011

Syrede børneværelser i det offentlige rum ....


Vil lige vise jer billeder af de mest syrede (ja sorry, der er virkelig det bedste udtryk jeg kan finde)rum, som jeg nogensinde har set. Gad egentlig godt se dem "in real life".
Det er helt tydeligt værelser i det offentlige - måske lige pånær badeværelset(men lige så tydeligt og helt bestemt ikke i Danmark!!). Må ha kostet boxen at designe og bygge (og argumenter lige med Københavns kommune om at transformere bibliotekerne, børnehaverne, sportshaller etc. til noget i denne stil!!!!). Jeg undrer mig bare over, hvad designerne mon har røget/taget for at nå frem til disse resultater ....? Sjovt har det helt sikkert været (og er sikkert også for børnene).

Og lige en sidste strøtanke: Jeg kan slet ikke lade være med at tænke på, om det meget grønne fodbold-badeværelse mon kunne tilhøre de navnkundige Beckhams?? De har jo om nogen en ting med fodbold. Gad vide hvad det i så fald skal blive til nu, hvor de har fået en pige?? Et prinsesseslot med kombineret designerstue måske??

3 kommentarer:

  1. Synes det er nogle ret fede børneværelser.. De inspirerer da helt bestemt til udforskning og udvikling.. Men mon ikke man skal have et neutralt rum at sove i?

    SvarSlet
  2. Syntes da virkeligt det fodboldbadeværelse er for cool, havde jeg pengene fik mine drenge et imorgen :D

    Hulen i træet ligner et bibliotek?! Der ville jeg elske at sidde med mine unger og læse, faktisk findes der rigtig mange fine indrettede biblioteker i Danmark efterhånden :-)

    SvarSlet
  3. Har lige fået af vide, at billedet med træet stammer fra Hjørring bibliotek - hurra for dansk design og indretning ... :)
    Endnu en god grund til at tage på ekskursion til det jyske ...

    SvarSlet