søndag den 6. februar 2011

Efterårets mode 2011 iflg CIFFKIDS trend-show part 1.


Nogle gange undres jeg sådan over, hvordan ting og begivenheder får deres navne - ikke bare underlige vejnavne, sjove navne til kommende stort design etc., vigtige ting og steder som man skal huske fremover. Helt aktuelt kom jeg til at tænke på det i forbindelse med det store trend-show fra CIFF KIDS, der skal beskrive efterårets aller hotteste tendenser og smarteste farver.
Showet var inddelt i 4 store kategorier:Gold Medalist, Far-off lands, Eco-Optimistic og World Remix. Hvordan navnene er fundet frem ved jeg desværre ikke (det kan jeg stadig fundere lidt over - men ok, mode er heller ikke under mine spidskompetencer) men naturligvis afspejler valget indeholdet i den pågældende trend. Du får de ovenstående trends opdelt i 2 blogindlæg, da jeg har lagt en del billeder ved :-)

Gold Medalist dækkede over en trend, der var stærkt inspireret af britiske traditioner som heste, ridning, jagt og college.Farverne var mættede og klassiske med mange "klan"-tern, dæmpede sorte, grå og blå nuancer kombineret med rød og brændt karry. var kapper, tætsiddende "ridebukser", skjorter, veste, cardigans med skjorter under etc. Se mere fra showet på dette link.

Anden etape hed Far-off lands og var et utrolig smukt show med skov og land som tema og tøj i en mere afslappet, let, romantisk og naturlig stil. Naturligvis så man her de klassiske skovmandsskjorter med de store tern (ja, dem vi alle kendt i starten af 90'ere, men de så altså utrolig søde ud til børn), cowboy skjorter og bukser til drenge og piger, søde kjoler og leggings i harmoniske farver og materialer. Print, striber og især sølv-pallietter og en smule pels var meget fremtrædende. Farverne kender man fra flora'ens verden: rustrød, lilla, lyserød, brun, creme, sølv og grå i sarte, delikate nuancer (ikke fuld knald som vi har set de tidligere år). Se det fantastiske show her.

Fortsættes .....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar